Novosti

O Zajcu bez cenzure i bez predstavnika gradske uprave

O Zajcu bez cenzure
Komentari iz publike nisu iznenadili. Sviđa im se raznovrsnim operni repertoar, u narednim sezonama rado vidjeli mjuzikl „Kosa“. Žale što Zajc ne igra predstave na Ljetnoj pozornici u Opatiji. Žele više Verdija, bijelog baleta i domaćih pjevača.

O Zajcu bez cenzure, naziv je razgovora s publikom što je održan u riječkom HNK Ivana pl. Zajca. Sudjelovala  je malobrojna, uglavnom vremešna,  ali – očigledno – dobro raspoložena publika. Aplaudirali su u svakoj mogućoj prilici pa je atmosfera povremeno podsjećala na svojevrstan sitcom.

Uz intendanta Marina Blaževića sjedio je bivši riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, a iz gradske uprave se – unatoč najavama – nije pojavio nitko. U razgovoru su sudjelovali novinari 𝐁𝐫𝐚𝐧𝐤𝐨 𝐌𝐢𝐣𝐢ć i 𝐆𝐥𝐨𝐫𝐢𝐣𝐚 𝐅𝐚𝐛𝐢𝐣𝐚𝐧𝐢ć 𝐉𝐞𝐥𝐨𝐯𝐢ć,  kritičari 𝐈𝐠𝐨𝐫 𝐑𝐮ž𝐢ć i 𝐈𝐯𝐚 𝐍𝐞𝐫𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐢𝐛𝐢𝐥𝐚, gimnazijske profesorice Ljerka Žic i Borka Jovančević, dirigent Valentin Eger  te predsjednica Odbora za kulturu riječkoga Gradskog vijeća 𝐌𝐚š𝐚 𝐌𝐚𝐠𝐳𝐚𝐧.

O Zajcu bez cenzure

Gimnazijalci oduševljeno prate program

 

Branko Mijić je tom prigodom ustvrdio da se nedovoljno govori o samom programu te upozorio na to da – po njemu najbolja predstava – “ Vježbanje života II ” nije dovoljno puta igrana.

Borka Jovanović smatra da riječki gimnazijalci s oduševljenjem prate program kazališta:

„To je rijetkost u Hrvatskoj i u svijetu“, kazala je i dodala da bi dječji Novogodišnji koncert sadržajno više trebalo prilagoditi djeci.

O Zajcu bez cenzure

„Razgovor ovakve vrste nije moguć ni u malim kazalištima, a kamo li u nekom nacionalnom kazalištu“, rekao je zagrebački kritičar Igor Žic te dodao kako riječki HNK mora pokriti sve kazališne potrebe i zadovoljiti svu publiku.

Neki bi htjeli više Verdija i bijelog baleta

„Ostajem u Rijeci kao šef-dirigent još dugo i uživam u svemu što radim ovdje“, rekao je Valentin Eger.

Iva Nerina Sibila je naglasila da je riječki baletni ansambl postigao visoko artikuliranu estetsku formu, plešući sretno.

Komentari iz publike nisu iznenadili. Sviđa im se raznovrsnim operni repertoar, a neki bi u narednim sezonama rado vidjeli mjuzikl „Kosa“. Čula se primjedba kako je šteta što ne igraju kazališne predstave na Ljetnoj pozornici u Opatiji.

Htjeli bi više Verdijevih opera i više bijelog baleta. Komentar iz publike odnosio se i na ideju o tome da više trebaju nastupati domaći pjevači jer su strani skupo plaćeni, a od njihovog pjevanja – kako je rečeno – nema efekta.

Obersnel – pohvala intendantu

Vojko Obersnel se izjasnio kao ljubitelj kazališta koji smatra da je govoriti o programu – subjektivna ocjena.  Kazao je da je u vrijeme svojih mandata „promijenio“ četiri intendanta.

„Jedino se gospodin Blažević usudio ponovo postaviti na ‘daske koje život znače’ kultnu predstavu Vježbanje života II.“, iskoristio je Obersnel priliku da pohvali intendanta.

Predsjednica Odbora za kulturu Gradskoga vijeća Grada Rijeke Maša Magzan je izlaganje započela romantičnim uvodom o čaroliji kazališta koju njeguje od dječje dobi. Nastavila je kao profesorica koju raduje gledati svoje studente kao članove raznih ansambala:

Potrebna je sanacije duga kazališta

„Krasno je što postoji ta spona između Sveučilišta i HNK“, rekla je vijećnica Magzan  i nastavila izlaganje s političke pozicije:

„Kao predstavnica Odbora za kulturu moram upozoriti na ono o čemu već dugo govorim, a to je nedovoljno artikulirana kulturna strategija post EPK Rijeke. Marin Blažević zna da smo na tematskoj sjednici u studenome prošle godine raspravljali o različitim modelima financiranja nacionalnih kazališta u Europi, posebno u Skandinaviji. Riječ je o ideji  putujućih kazališta“, rekla je Maša Magzan.

Jedna od preporuka Odbora za kulturu bila je kreiranje manjih mobilnih predstava koje bi se igrale diljem Županije i šire.

„Mislim da je to neiskorišten potencijal kulturnog turizma našeg kazališta i o tome bismo trebali početi ozbiljnije govoriti“, dodala je Maša Magzan rekavši da je Odbor za kulturu više puta upozoravao na nužnost reakcije Grada kao osnivača na određene probleme i spoticanja.

Prije svega je to potreba sanacije duga kazališta. Podsjetila je na tematsku sjednicu Odbora za kulturu o HNK Ivana pl. Zajca i potrebi da se gradski Odjel za Financije i Odjel za kulturu dogovore o modelu sanacije duga.

“Od roka za rješenje pitanja sanacije duga u prosincu pa sve do srpnja o tome nema ni riječi“, rekla je Magzan dodavši da je upravo začudno kako Grad miruje.

U nastavku je govorila o djelovanju Odbora za kulturu koji može samo davati preporuke i mišljenja te da prave  odluke, rješenja i potezi dolaze iz Grada. Također se osvrnula na neke kvalitetne predstave koje su odigrane premali broj puta.

“Smanjenjem broja premijera i većim brojem igranja predstava kazalište bi  moglo više uprihoditi”, smatra Maša Magzan.

O Zajcu bez cenzure – Vitalna pitanja za HNK

U nastavku je  komentirala napete odnose u Zajcu te zaključila da su međuljudski odnosi ključno pitanje svake organizacije:

„Začuđuje me stav Grada koji se neće baviti međuljudskim odnosima”, rekla je Magzan te dodala da je pitanje kazališta vitalno pitanje, ne samo za ljude koji tamo rade i za publiku, nego za cijelu riječku kulturnu scenu:

„Kazalište je ogromni proračunski korisnik i pronalaženje alternativnog modela financiranja je važno. O tome je Odbor za kulturu dao konkretne i specifične preporuke kao potencijalno otvaranje mogućnosti za neke druge prioritete i potrebe u Gradu Rijeci“, komentirala je Maša Magzan te nakon godine dana rada u Vijeću i Odboru kazala:

„Nisam baš sretna s reakcijama Grada. Smatram da se pitanje kazališta treba riješiti radi očekivanja građana da se u post EPK Rijeci kulturom upravlja odgovorno i održivo“, zaključila je Magzan.

Razgovor O Zajcu bez cenzure završio je prezentacijom programa za iduću sezonu i nastupom baletnog ansambla ispred kazališne zgrade. Izveli su atraktivni ples na trampolinima na glazbu Ravelovog Bolera u koreografiji Andonisa Foniadakisa.

O Zajcu bez cenzure - Da štima svima

Podijelite objavu:

Nove objave

Prijavite se na naš bilten