Novosti

Medijsko predstavljanje gradske uprave građane koštalo 1,7 milijuna kuna

Medijsko predstavljanje gradske uprave - pitanje Gradu Rijeci Davora Štimca
Grad Rijeka ima plaćenu suradnju s Kanalom Ri, Novim listom, Jutarnjim, La Voce del Popolom, Ri portalom, Laganini FM i Korzo, obrtima Glagol i Karuza, te tvrtkom Tempus media.

Više od milijun i sedamsto tisuća kuna stajalo je, samo tijekom prošle godine, građane Rijeke medijsko predstavljanje gradske uprave, gradonačelnika i raznih gradskih projekata. Doznali smo u odgovoru gradonačelnika Marka Filipovića na pitanje nezavisnog vijećnika Davora Štimca.

Vijećnika Štimca je zanimalo:

„Koliko je ljudi u gradskoj upravi zaduženo za suradnju s medijima i koliko iznosi bruto isplaćeni dohodak za te zaposlenike? S kojim se sve medijskim kućama surađivalo i koliko je za to utrošeno gradskog novca“, stoji u pisanom pitanju što ga je gradonačelniku Filipoviću uputio vijećnik Štimac.

Također ga je zanimalo koliko je ljudi zaduženo za objave na društvenim mrežama, Youtube kanalu te portalima rijeka.hr i mojarijeka.hr.

Za suradnju s medijima u Gradu zadužene dvije osobe

„Koristi li Grad Rijeka za komunikaciju s medijima ili za društvene mreže i portale usluge vanjskih suradnika, bilo pojedinaca ili pravnih osoba? Koliko je u 2021. godini ukupno građane Rijeke koštala komunikacija Grada Rijeke s medijima i komunikacija vlastitim kanalima”, zanimalo je Štimca.

U odgovoru gradonačelnika, među ostalim stoji, da je tijekom 2021. godine Grad Rijeka imao plaćenu suradnju s Kanalom Ri, Novim listom, La Voce del Popolom, Ri portalom te radijskim postajama Laganini FM i Korzo te s Hanza medijom – Jutarnjim listom , obrtima Glagol i Karuza , tvrtkom TEMPUS MEDIA d.o.o. te više pojedinaca kojima su isplaćivani autorski honorari.

“Za suradnju s medijima u Gradu Rijeci zadužene su dvije osobe i to referentica za odnose s medijima i viša savjetnica koordinatorica za suradnju s medijima i komunikaciju na društvenim mrežama; potonja u jednom dijelu radnog vremena, dok u većem dijelu vodi komunikaciju na društvenim mrežama Grada Rijeke. Za 2021. godinu kumulativni bruto 2 iznos isplaćenog dohotka, za ova oba radna mjesta ukupno, iznosio je 262.566,42 kn“, stoji u odgovoru.

Osim stalnih zaposlenica koje su obavljale naveden poslove, Grad Rijeka imao je ugovore o suradnji s više medijskih kuća.

„Kanal Ri – pokroviteljstvo emisije Riječka ura jednom tjedno, u trajanju od 25 min, s uključenim prilozima u trajanju od 2 do 5 minuta, uključujući i dvije reprizne emisije; izravni prijenos sjednice Gradskog vijeća Grada Rijeke jednom mjesečno, s obaveznom reprizom Aktualnog sata u poslijepodnevnim satima. Tu su i Svečana sjednica te dodjela nagrada Grada Rijeke, snimanje i montaža 30 min i zakup termina; izrada reportažnog prikaza sjednice Gradonačelnikovog kolegija i Gradskog vijeća pod nazivom Na Korzu 16, u trajanju od 5 minuta četiri puta mjesečno, odnosno po održanoj sjednici; izrada i zakup 5 minutnog prostora za obrazovni kutak o prošlosti i sadašnjosti Rijeke – Jeste li znali s emitiranjem u Riječkoj uri dva puta mjesečno“, naveo je Marko Filipović.

Medijsko predstavljanje gradske uprave na Kanalu Ri 1,2 milijuna kn

Stoga je prošle godine samo za medijsku prezentaciju na Kanalu Ri potrošeno milijun i 200 tisuća kuna.

Novom listu je isplaćeno 93 tisuće i 750 kuna za prilog „Rijeka“ u tiskanom izdanju Novog lista na osam stranica po pojedinačnom broju, za informiranje javnosti o projektima i programima Grada Rijeke i šireg gradskog sustava. K tome je još za četiri stranice priloga objavljenog u povodu Dana oslobođenja Rijeke Novome listu plaćeno 18 tisuća i 750 kuna.

S La Voce del popolo je realiziran prilog “DENTRO FIUME”, u kojem su na talijanskom jeziku objavljivani tekstovi, reportaže i intervjui za što je iz proračuna izdvojeno 70 tisuća kuna.

Ri portal je objavljivao deset članaka mjesečno s tematikom iz područja rada Grada Rijeke, uključujući praćenje rada gradonačelnika, gradskog vijeća i gradske uprave.

„Članci su objavljivani na Facebook profilu Riječanin – Ri portal. Pozicioniranje dva bannera koji vode na gradske portale, na stranicama koje sadrže članke s informacijama o aktivnostima Grada Rijeke. Izrada video priloga koji uključuju kratke intervjue o temama iz područja rada gradske uprave, plaćeni su 24 tisuće kuna“, piše u gradonačelnikovom odgovoru.

Radio Laganini FM također je emitirao programske sadržaje koji se bave radom gradske uprave, programima i projektima Grada Rijeke što je stajalo 25 tisuća kuna.

Šest kanala na društvenim mrežama Grada Rijeke

„Radio Korzo je emitirao programski materijal namijenjen građanima Rijeke, koji se odnosi na javnu djelatnost gradske uprave, programe i projekte Grada, jednom tjedno u trajanju od 30 minuta“, odgovorio je Marko Filipović dodavši da je tome radiju isplaćeno 36 tisuća kuna.

Hanza Media – Jutarnji list objavljivao je promotivne tekstove na duplerici i u Magazinu te članke i fotografije o aktivnostima Grada Rijeke i EPK, što je plaćeno 24 tisuće i 987 tisuća kuna.

„Za vođenje šest kanala na društvenim mrežama Grada Rijeke: Facebook stranice Grada Rijeke, Facebook stranice Moja Rijeka, društvenih mreža Twitter Grada Rijeke, You tube kanala Grada Rijeke, You tube kanala Moja Rijeka i Instagram profila Grada Rijeke zaposlena je jedna osoba, već ranije spomenuta viša savjetnica koordinatorica za suradnju s medijima i komunikaciju na društvenim mrežama koja u dijelu radnog vremena, uz vođenje društvenih mreža, obavlja i poslove suradnje s medijima.“ stoji u odgovoru Gradonačelnika Filipovića.

Za vođenje Obersnelovog weba i Facebooka 19.800 kn

Za vođenje portala www.rijeka.hr zaposlena je jedna osoba, viši savjetnik koordinator urednik portala rijeka.hr. dok je za vođenje portala www.mojarijeka.hr zaposlena jedna osoba, savjetnica urednica portala mojarijeka.hr. Grad Rijeka za komunikaciju s medijima te vođenje vlastitih društvenih mreža i portala ne koristi usluge pravnih osoba, odnosno vanjskih suradnika koji nisu zaposlenici Grada Rijeke.

„Iznimka je vođenje komunikacijskih kanala gradonačelnika kao tijela izvršne vlasti. Tako je Grad Rijeka u 2021. godini izdvojio za pravnu osobu, obrt Glagol, iznos od 19.800 kn za vođenje web stranice i Facebook stranice gradonačelnika Obersnela u razdoblju 1. siječnja do 7. lipnja 2021. godine”, rekao je Marko Filipović te dodao:

„Za pravnu osobu, obrt Karuza izdvojen je iznos od 17.500,00 kn, za vođenje društvenih mreža tj. Facebook i Instagram stranica gradonačelnika Filipovića u razdoblju 1. kolovoza do 31. prosinca 2021. godine.“

Za oglašavanje ovih sadržaja na društvenim mrežama 52.331,25 kn

Grad Rijeka koristi usluge pravne osobe za oglašavanje na društvenim mrežama Grada Rijeke, odnosno Facebook stranicama Grada Rijeke i Moje Rijeke te na Instagramu.

„Sadržaji koji se oglašavaju su: javni pozivi, natječaji, savjetovanja s javnošću i sl. U 2021. godini za oglašavanje ovih sadržaja na društvenim mrežama Grad Rijeka je izdvojio 52.331,25 kn za što je temeljem postupka javne nabave sklopljen ugovor s tvrtkom Tempus Media d.o.o.“, odgovara Marko Filipović.

Grad Rijeka surađuje s udrugama i fizičkim osobama, koje nisu zaposlenici Grada Rijeke, kao što su autori video, foto i dijelom tekstualni sadržaji što se objavljuje na portalu Moja Rijeka.

„Isplate po autorskim ugovorima za ove suradnje u 2021. godini dostupne su u aplikaciji Otvoreni proračun, korištenjem filtera: odabir godine: 2021; upisom svrhe isplate “Moja Rijeka”. Ukupno je za ove sadržaje u 2021. godini izdvojeno 158.151,81 kn, a na portalu www.mojarijeka.hr objavljeno je tijekom 2021. godine 1.639 članaka, 244 video priloga i 7.055 fotografija, te je zaprimljeno i odgovoreno na 153 upita građana u rubrici „Reci glasno“, stoji u poduljem odgovoru gradonačelnika Marka Filipovića na pitanje vijećnika Davora Štimca.

Podijelite objavu:

Nove objave

Prijavite se na naš bilten